El dijous 30 de març vam fer la presentació oficial de HED a Fanatik. Sota el títol de “L’aerodinàmica al ciclisme i al triatló”, el responsable de HED a Europa, Pepe Navarro, va compartir amb els assistents tots els coneixements sobre aerodinàmica i fabricació d’unes rodes que passen per ser una de les marques més ben considerades del panorama internacional.

S’ha demostrat que les rodes representen entre un 7 i un 10% de l’aerodinàmica total quan pedalem. Si tenim en compte que el cos del ciclista ja suposa un 75% del total, podem concloure que les rodes són un factor determinant ja que pot suposar fins a un 10% del 25% que correspon a la bicicleta.

Segons els estudis de HED, un mateix ciclista en una prova com un Ironman pot passar de 32km/h a 35km/h si millora l‘aerodinàmica en un 10% (aplicant la mateixa força). És evident, també, que optimitzar la posició de l’usuari sobre la bicicleta per millorar l’aerodinàmica és essencial, i sobretot en proves com aquesta.

Una de les coses que va sorprendre més els assistents va ser el fet de veure que si des de 2006 es treballava amb llandes de 23mm, des de 2013 s’utilitzen amb una amplada de 25mm. Tot i que podria semblar al contrari, els estudis demostren que la resistència de rodament anant a 40km/h és superior en un 10% en el cas d’una llanda de 23. Això suposa entre 4 i 5 watts més a favor d’una llanda de 25mm.

Amb la incorporació d’aquest any de HED, ENVE i Speedsix que se sumen a les altres marques que ja teníem donem per completada l’oferta de rodes de Fanatik per aquesta temporada.